2010年12月9日星期四

条件虚拟语气写法规则

条件虚拟语气句子分为两部分,一为主句,二为从句。
规则:
1、  主句加would\should\could
2、  失态后推,即过去àhad done, 现在àdid, 将来àwere to
3、  仅调整动词时态以符合语法(,并时态去重)
1
如果我小时候没喝过三鹿,我现在就很聪明。(从过去,主现在)
1、  If I...., I would…
2、  If I had not drunk Three Deer, I would be clever.
2
如果我现在好好学习,我将来就能在西太平洋大学念书。(从现在,主将来)
1、  If I…, I could…
2、  If I studied well well, I could went to Pacific Western University.
3、  If I studied hard, I could go to in Pacific Western University.
3
如果我爸是李刚,就没人敢打我了。(从现在,主现在)
1、  If my father…, nobody would …
2、  If my father was Li Gang, nobody would fought with me.
3、  If my father was Li Gang, nobody would fight with me.
4
如果我将来是个导演,我一定叫我的女朋友来当主角。(从将来,主将来)
1、  If I…, I would…
2、  If I were to be a director, I would were to invite my grilfriend to be the leading actress.
3、  If I were to be a director, I would invite my gril friend to be the leading actress.(执行了时态去重。wouldwere to都表示将来,重复了)

没有评论: